Upravljanje projektima u e-učenju


Osnovne informacije:

Status: izborni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)

Semestar: 2. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

prof.dr.sc. Blaženka Divjak

doc.dr.sc. Katarina Pažur Aničić

Suradnici:

Barbi Svetec, mag. educ. philol. croat., mag. educ. philol. angl.

Sadržaj predmeta:

Ishodi učenja predmeta ostvarivat će se kroz individualni i timski rad na konkretnim primjerima iz područja upravljanja domaćim i međunarodnim (EU) projektima s naglaskom na projektne cikluse u području e-učenja. Pri tome će timovi suradnički raditi na pojedinim elementima prijave projekta uz upotrebu metoda prikladnih za planiranje i vođenje razvojnih projekata, a analizirat će i upravljanje projektom e-učenja u međunarodnom okruženju. Studenti će timski raditi na studiji predizvodljivosti i studiji izvodljivosti projekta e-učenja, a prolazit će se i ostale faze projektnog ciklusa vođenja, završetka i evaluacije projekta. Studenti će kroz istraživanje literature i studije slučaja analizirati specifičnosti znanstvenih, razvojnih i stručnih projekata, a u timu izraditi i prezentirati prijavu projekta iz područja e-učenja.

Ishodi učenja predmeta:

  • planirati poduhvate u području e-učenja koristeći prednosti projektnog pristupa uvođenju i unapređenju e-učenja
  • razlikovati pojedine vrsta nacionalnih i EU programa i fondova pogodne za projekte e-učenja u obrazovnom i poslovnom okruženju
  • izraditi prijavu razvojnog projekta e-učenja u obrazovnom ili poslovnom okruženju prema zahtjevima programa, fonda ili institucije primjenom metoda upravljanja projektima, istraživačkih metoda te prikladnih programskih alata
  • izraditi financijski plan i plan upravljanja rizicima na projektu iz područja e-učenja
  • izraditi marketinški plan i plan diseminacije projekta iz područja e-učenja
  • izraditi studiju predizvodljivosti i studiju izvodljivosti projekta iz područja e-učenja u obrazovnom ili poslovnom kontekstu
  • analizirati donošenje pravovaljanih i pravovremenih odluka u pojedinim fazama projektnog ciklusa
  • vrednovati projekt e-učenja temeljem zadanih kriterija

NASTAVNICI


Blaženka Divjak

prof.dr.sc. Blaženka Divjak

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Blaženka Divjak redovita je profesorica u trajnom zvanju iz područja prirodnih znanosti, polje matematika i znanstvena savjetnica iz područja društvenih znanosti, polje informacijskih i komunikacijskih znanosti na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Područja njezinog interesa su diferencijalna geometrija, matematička edukacija, strateško planiranje u visokom obrazovanju, e-učenje, analitike učenja, upravljanje međunarodnim projektima te primjena matematičkih metoda u odlučivanju. Autorica je oko 100  znanstvenih radova, a na dvadesetak znanstvenih i stručnih konferencija bila je pozvana predavačica. Od 2017. do 2020. bila je ministrica znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske, a od 2010. do 2014. prorektorica za studente i studije Sveučilišta u Zagrebu. Vodila je 15-ak nacionalnih i međunarodnih znanstvenih i razvojnih projekata na razini projekta/radnog paketa (zProjekti, NZZ, HRZZ, Tempus, FP7, ESF, IPA, LLP, Eureka, Erasmus itd.), a sudjelovala u još 20-ak projekata kao istraživač/suradnik. Trenutno vodi ERASMUS+ projekt RAPIDE: Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education. Ističe se i projekt Razvoj metodološkog okvira za strateško odlučivanje u visokom obrazovanju - primjer implementacije otvorenog učenja i učenja na daljinu - HigherDecision (2015-2019) koji je financirala Hrvatska zaklada za znanost. Pod njezinim mentorstvom izrađeno je deset doktorskih disertacija. 

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Divjak B, Rienties B, Iniesto F, Vondra P., Žižak M. (2022). Flipped classrooms in higher education during the COVID-19 pandemic: findings and future research recommendations. International Journal of Educational Technology in Higher Education. DOI: 10.1186/s41239-021-00316-4. To be published in Feb 2022.
  2. Svetec B., Divjak B. (2021). Emergency Responses to the COVID-19 Crisis in Education: A Shift from Chaos to Complexity. Lessons from a Pandemic for the Future of the Education / European Distance and E-Learning Network Proceedings. Online: European Distance and E-learning Network, pp. 513-523 doi:10.38069/edenconf-2021-ac0051
  3. Pažur Aničić K, Divjak B. (2020) Maturity Model for Supporting Graduates' Early Careers Within Higher Education Institutions. SAGE Open 10(1).
  4. Kadoić N, Divjak B, Begičević Ređep N. (2019). Integrating the DEMATEL with the analytic network process for effective decision-making. Central European Journal of Operations Research. 27(3). Pp. 653-678.
  5. Bralić A., Divjak B. (2018) Integrating MOOCs in traditionally taught courses: achieving learning outcomes with blended learning. International Journal of Educational Technology in Higher Education 15 (1), 2.

Katarina Pažur Aničić

doc.dr.sc. Katarina Pažur Aničić

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Katarina Pažur Aničić je docentica na Fakultetu organizacije i informatike (FOI) Sveučilišta u Zagrebu, te voditeljica Centra za podršku studentima i razvoj karijera. Sunositeljica je predmeta Upravljanje projektnim ciklusom na diplomskom studiju Ekonomika poduzetništva (DS EP) te suradnica na kolegijima IT menadžement (DS EP) i Upravljanje informatičkim uslugama (preddiplomski studij Informacijski i poslovni sustavi). Sudjelovala je kao suradnik/istraživač u 10-ak nacionalnih i međunarodnih znanstvenih i stručnih projekata (HRZZ, FP7, IPA, ESF, Erasmus+). Nekoliko projekata vezano je uz područje e-učenja, među kojima se ističe Razvoj metodološkog okvira za strateško odlučivanje u visokom obrazovanju - primjer implementacije otvorenog učenja i učenja na daljinu - HigherDecision (2015-2019) u kojem je sudjelovala kao istraživačica, a koji je financirala Hrvatska zaklada za znanost. Trenutno vodi ESF projekt Study4Career: Razvoj cjelovite podrške ranom razvoju karijera studenata Fakulteta organizacije i informatike kojem je FOI nositelj. Autorica je 30-ak znanstvenih i stručnih publikacija, te dobitnica nagrade za najbolju mladu znanstvenicu na FOI-ju 2017. godine.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Češković, Karla; Pažur Aničić, Katarina: Using Lean Principles in IT Project Management as a Response to Market Needs – Case Study of Croatian IT Companies, 31th Central European Conference on Information and Intelligent Systems (CECIIS)
  2. Pažur Aničić, Katarina; Bušelić, Vjeran: Importance of Generic skills of ICT Graduates - Employers, Teaching Staff and Students Perspective, IEEE Transactions on Education, 64(3) (2021)
  3. Pažur Aničić, Katarina; Divjak, Blaženka: Maturity Model for Supporting Graduates’ Early Careers Within Higher Education Institutions, SAGE Open, 10 (2020), 1; 1-14
  4. Pažur Aničić; Katarina: What can we learn from student qualitative feedback? Using students’ end of course reflections for course evaluation and improvement, ICERI2019 Proceedings, Seville, SPAIN: IATED Academy, 2019. str. 9504-9513
  5. Pažur Aničić, Katarina; Mekovec, Renata: Prototype testing: implementation and analysis of student self-assessment and peer-assessment, Proceedings of INTED2019 Conference, Valencia, Spain, 2019. str. 3164-3172

Barbi Svetec

Barbi Svetec, mag. educ. philol. croat., mag. educ. philol. angl.

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Barbi Svetec zaposlena je u Centru za međunarodne projekte te je studentica doktorskog studija Informacijske znanosti na Fakultetu organizacije i informatike. U svojem istraživačkom radu bavi se temama vezanim uz e-učenje (poput dizajna učenja i inovativnih pedagogija) i sudjeluje na povezanim projektima, uključujući Erasmus+ projekt RAPIDE – Relevant assessment and pedagogies for inclusive digital education. Ima sedmogodišnje iskustvo rada u Ministarstvu znanosti i obrazovanja (2014.-2021.), koje između ostalog obuhvaća strateško planiranje u obrazovanju i upravljanje projektima (uključujući ESF i Erasmus+), s naglaskom na osiguravanju kvalitete visokog obrazovanja, kvalifikacijskim okvirima i europskoj suradnji u obrazovanju. Radila je u Stalnom predstavništvu RH pri EU u Bruxellesu (2019.-2020.), a za vrijeme predsjedanja RH Vijećem EU-a bila je supredsjedateljica Odbora za obrazovanje Vijeća EU-a. Završila je nastavničke smjerove diplomskih studija anglistike i kroatistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, slijedom čega je radila i u nastavi engleskog jezika.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Svetec B., Divjak B. (2021). Emergency Responses to the COVID-19 Crisis in Education: A Shift from Chaos to Complexity. Lessons from a Pandemic for the Future of the Education / European Distance and E-Learning Network Proceedings. Online: European Distance and E-learning Network, pp. 513-523 doi:10.38069/edenconf-2021-ac0051

Zadnji puta izmijenjeno: srijeda, 25. siječnja 2023., 16:41