Vrednovanje u e-obrazovanju
Vrednovanje u e-obrazovanju
Osnovne informacije:
Status: izborni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)
Semestar: 2. semestar
Nastavnici:
Nositelji:
izv.prof.dr.sc. Dijana Plantak Vukovac
Suradnici:
izv.prof.dr.sc. Tihomir Orehovački
Sadržaj predmeta:
U ovom predmetu polaznici će se upoznati s osnovnim konceptima vrednovanja ekosustava e-učenja kako bi se osigurala kvaliteta njegove primjene. U tom kontekstu upoznat će neke pristupe i modele vrednovanja, kao i pripadajuće metode i instrumente. Polaznici će biti osposobljeni za samostalan odabir, prilagodbu i primjenu različitih metoda vrednovanja odabranog ekosustava e-učenja (online tečaja, sustava e-učenja i sl.), te interpretaciju rezultata. U okviru predmeta provest će vlastitu studiju vrednovanja primjene e-učenja.
Ishodi učenja predmeta:
- objasniti teorijski kontekst kvalitete u e-učenju
- kategorizirati pristupe i modele vrednovanja primjene e-učenja
- objasniti metode i instrumente vrednovanja primjene e-učenja
- primijeniti metodu vrednovanja s obzirom na opseg i ciljeve vrednovanja primjene e-učenja
- interpretirati analizirane podatke prikupljene metodom vrednovanja primjene e-učenja
- objasniti ograničenja provedenog vrednovanja primjene e-učenja
- preporučiti metode i instrumente vrednovanja za odabrani ekosustav e-učenja u svrhu rješavanja problema primjene e-učenja
NASTAVNICI
izv.prof.dr.sc. Igor Balaban
Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Igor Balaban je izvanredni profesor na FOI-u i voditelj Laboratorija za napredne tehnologije u e-učenju. Sudjelovao je u nekoliko europskih i nacionalnih istraživačkih i stručnih projekata iz e-učenja, koordinirao tri (LLP, Erasmus+) i lokalno koordinirao projekt Horizon 2020. Autor je i koautor više od 50 znanstvenih i stručnih radova te surađuje s Zajedničkim istraživačkim centrom Europske komisije (JRC IPTS) kao vanjski stručnjak za DigCompOrg i DigCompEdu okvire i SELFIE alat. Organizirao je i proveo desetke radionica vezanih uz e-učenje, prezentirao na više od 30 konferencija, a na nekim od njih bio je i pozvani predavač. Također je recenzent za nekoliko uglednih časopisa kao što su Computers & Education, International Journal of ePortfolio i International Journal of Information Systems. Njegovo glavno područje interesa je učenje uz potporu tehnologije s posebnim naglaskom na prilagodljivost i personalizaciju u okruženju za učenje, te digitalnu transformaciju obrazovnih institucija. Također se bavi različitim aspektima procjene uspješne implementacije informacijskih sustava.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Zlatović, Miran; Balaban, Igor; Hutinski, Željko. A Model of the Continual Adaptive Online Knowledge Assessment System // E-Learning and Digital Education in the Twenty-First Century - Challenges and Prospects / Shohel, M. Mahruf C. (ur.). London, UK: IntechOpen, 2021. xy, 21 doi:10.5772/intechopen.95295
- Begičević Ređep, Nina; Balaban, Igor; Žugec, Bojan. Assessing digital maturity of schools: framework and instrument // Technology Pedagogy and Education, 30 (2021), 5; 643-658 doi:10.1080/1475939X.2021.1944291
- Balaban, Igor. An Empirical Evaluation of E-Portfolio Critical Success Factors// International journal emerging technologies in learning, 15 (2020), 4; 37-52
- Balaban, Igor; Begičević Ređep, Nina; Klačmer Čalopa, Marina. The Analysis of Digital Maturity of Schools in Croatia. // International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 13 (2018), 6; 4- 15
- Sobodić, Aleksandra; Balaban, Igor; Kermek, Dragutin. Usability Metrics for Gamified E-learning Course: A Multilevel Approach. // International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 13 (2018), 05; 41-55
izv.prof.dr.sc. Dijana Plantak Vukovac
Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Dijana Plantak Vukovac izvanredna je profesorica na Fakultetu organizacije i informatike iz Varaždina Sveučilišta u Zagrebu i radi na Katedri za razvoj informacijskih sustava. Izvodi predavanja i vježbe na predmetima Multimedijski sustavi i Sustavi za elektroničko učenje te je suradnica na predmetima vezanim uz poslovno komuniciranje i računalom posredovanu komunikaciju. Doktorirala je s temom "Metoda vrednovanja tehničke i pedagoške upotrebljivosti sustava e-učenja kod akademskog mješovitog oblika učenja". Kao svoje posebne interese izdvaja primjenu multimedije u e-učenju i telerehabilitaciji, dizajn i vrednovanje interaktivnih sustava, korisničko iskustvo i dizajn usmjeren korisniku. Objavila je niz znanstvenih i stručnih radova te je bila urednica jednog zbornika radova i knjige sažetaka. Sudjelovala je u znanstvenim i stručnim projektima različitih linija financiranja (MZOS, Tempus, EUREKA, FP7, IRI, Erasmus+). Trenutno je voditeljica projektnog tima na FOI-u na Erasmus+ projektu „EDUBOTS - Best practices of pedagogical chatbots in higher education“ te voditeljica projektnog tima na FOI-u na HKO projektu „Edu4Games - Izrada standarda zanimanja i kvalifikacija te novih studijskih programa za područje dizajna i razvoja videoigara“. Na projektu e-Škole sudjeluje kao članica projektnog tima na Elementu 1 - Obrazovanje i primjena IKT-a, podelement “Razvoj digitalnih sadržaja za učenje i poučavanje”.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Plantak Vukovac, Dijana; Horvat, Ana; Čižmešija, Antonela (2021). Usability and User Experience of a Chat Application with Integrated Educational Chatbot Functionalities. In: Zaphiris, Panayiotis ; Ioannou, Andri (ur.). Learning and Collaboration Technologies: Games and Virtual Environments for Learning. HCII 2021. Lecture Notes in Computer Science. Cham, Switzerland: Springer International Publishing, 2021. str. 216-229, doi:10.1007/978-3-030-77943-6_14.
- Plantak Vukovac, Dijana; Hajdin, Goran; Nuli, Mirko (2019). Characteristics of interactive multimedia textbooks: Case studies of Croatian textbooks. U: Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (ur.) ICERI2019 Proceedings, Seville, Španjolska : IATED Academy, str. 8486-8497, doi:10.21125/iceri.2019.2022.
- Bakić, Domagoj; Plantak Vukovac, Dijana (2019). Vrednovanje korisničkog iskustva 2D platformske igre. U: Konecki, Mario ; Schatten, Markus ; Konecki, Mladen (ur.). Zbornik radova Računalne igre 2019 stručna konferencija, Varaždin: Fakultet organizacije i informatike, 2019. str. 40-49.
- Gligora Marković, Maja; Plantak Vukovac, Dijana; Kliček, Božidar (2015). A Study on Knowledge Gain and Retention when Using Multimedia Learning Materials of Different Quality. Journal of Information and Organizational Sciences, 39 (1), 1; 33-44¸
- Sekovanić, Vlatka; Plantak Vukovac, Dijana; Podbojec, Zvonko (2012). Usability Case Study of Adapted E-Learning Course for Dyslexic Students. U: Gómez Chova, L., López Martínez, A., Candel Torres, I. (ur.) ICERI 2012 Proceedings (5th International Conference of Education, Research and Innovation), Madrid, Španjolska, 19.-21.11.2012., IATED, str. 1998–2007
izv.prof.dr.sc. Tihomir Orehovački
Fakultet informatike u Puli
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Životopis
Tihomir Orehovački je izvanredni profesor na Fakultetu informatike Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Diplomirao je i doktorirao na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu Sveučilišta u Zagrebu. Bio je suorganizator radionica i webinara u sklopu kojih je održao predavanja na temu primjene društvenih medija u obrazovanju. Vršio je dužnost evaluatora tečaja e-učenja na projektu Hrvatske akademske i istraživačke mreže. Sudjelovao je u provedbi istraživačkih aktivnosti na nekoliko projekata iz područja e-učenja. Njegovi istraživački interesi obuhvaćaju vrednovanje kvalitete, upotrebljivosti, korisničkog iskustva, prihvaćanja i uspjeha programskih proizvoda. Autor je više od 120 znanstvenih i stručnih radova. Recenzirao je preko 190 radova za međunarodne znanstvene konferencije, časopise i knjige. Dobitnik je sljedećih nagrada i priznanja iz područja e-učenja: The EUNIS Dørup E-learning Award 2011, Nagrada za uporabu društvenog softvera u e-kolegiju na Sveučilištu u Zagrebu za akademsku godinu 2010./2011. i EUNIS Congress 2010 Commended Paper. Član je sljedećih međunarodnih strukovnih udruženja: Association for Computing Machinery, European University Information Systems E-Learning Task Force, Institute of Electrical and Electronics Engineers i International Society for Web Engineering.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Orehovački, Tihomir; Babić, Snježana; Etinger, Darko. Perceived Quality of Software Used for Distance Learning During COVID-19 Pandemic. Proceedings of the 44th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics, pp. 856-861. IEEE, Opatija (2021)
- Orehovački, Tihomir. Evaluating the Interplay of User Experience Facets in the Context of Social Web Applications. Proceedings of the 9th International Conference on Software and Information Engineering, pp.73-78. ACM, Kairo (2020)
- Orehovački, Tihomir. Evaluating the Quality of Social Web Applications Using the LSP Method. International Journal of Emerging Technologies in Learning, vol. 10, no. 15, pp. 55-68 (2020)
- Orehovački, Tihomir; Etinger, Darko; Babić, Snježana. Modelling an interplay of adoption determinants with respect to social Web applications used in massive online open courses. Universal Access in the Information Society, vol. 18, no. 3, pp. 469-487 (2019)
- Orehovački, Tihomir; Babić, Snježana. Identifying the Relevance of Quality Dimensions Contributing to Universal Access of Social Web Applications for Collaborative Writing on Mobile Devices: An Empirical Study. Universal Access in the Information Society, vol. 17, no. 3, pp. 453-473 (2018)