Vrednovanje u e-obrazovanju


Osnovne informacije:

Status: izborni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)

Semestar: 2. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

izv.prof.dr.sc. Igor Balaban

izv.prof.dr.sc. Dijana Plantak Vukovac

Suradnici:

izv.prof.dr.sc. Tihomir Orehovački

Sadržaj predmeta:

U ovom predmetu polaznici će se upoznati s osnovnim konceptima vrednovanja ekosustava e-učenja kako bi se osigurala kvaliteta njegove primjene. U tom kontekstu upoznat će neke pristupe i modele vrednovanja, kao i pripadajuće metode i instrumente. Polaznici će biti osposobljeni za samostalan odabir, prilagodbu i primjenu različitih metoda vrednovanja odabranog ekosustava e-učenja (online tečaja, sustava e-učenja i sl.), te interpretaciju rezultata. U okviru predmeta provest će vlastitu studiju vrednovanja primjene e-učenja.

Ishodi učenja predmeta:

  • objasniti teorijski kontekst kvalitete u e-učenju
  • kategorizirati pristupe i modele vrednovanja primjene e-učenja
  • objasniti metode i instrumente vrednovanja primjene e-učenja
  • primijeniti metodu vrednovanja s obzirom na opseg i ciljeve vrednovanja primjene e-učenja
  • interpretirati analizirane podatke prikupljene metodom vrednovanja primjene e-učenja
  • objasniti ograničenja provedenog vrednovanja primjene e-učenja
  • preporučiti metode i instrumente vrednovanja za odabrani ekosustav e-učenja u svrhu rješavanja problema primjene e-učenja

NASTAVNICI


Igor Balaban

izv.prof.dr.sc. Igor Balaban

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Igor Balaban je izvanredni profesor na FOI-u i voditelj Laboratorija za napredne tehnologije u e-učenju. Sudjelovao je u nekoliko europskih i nacionalnih istraživačkih i stručnih projekata iz e-učenja, koordinirao tri (LLP, Erasmus+) i lokalno koordinirao projekt Horizon 2020. Autor je i koautor više od 50 znanstvenih i stručnih radova te surađuje s Zajedničkim istraživačkim centrom Europske komisije (JRC IPTS) kao vanjski stručnjak za DigCompOrg i DigCompEdu okvire i SELFIE alat. Organizirao je i proveo desetke radionica vezanih uz e-učenje, prezentirao na više od 30 konferencija, a na nekim od njih bio je i pozvani predavač. Također je recenzent za nekoliko uglednih časopisa kao što su Computers & Education, International Journal of ePortfolio i International Journal of Information Systems. Njegovo glavno područje interesa je učenje uz potporu tehnologije s posebnim naglaskom na prilagodljivost i personalizaciju u okruženju za učenje, te digitalnu transformaciju obrazovnih institucija. Također se bavi različitim aspektima procjene uspješne implementacije informacijskih sustava.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Zlatović, Miran; Balaban, Igor; Hutinski, Željko. A Model of the Continual Adaptive Online Knowledge Assessment System // E-Learning and Digital Education in the Twenty-First Century - Challenges and Prospects / Shohel, M. Mahruf C. (ur.). London, UK: IntechOpen, 2021. xy, 21 doi:10.5772/intechopen.95295
  2. Begičević Ređep, Nina; Balaban, Igor; Žugec, Bojan. Assessing digital maturity of schools: framework and instrument // Technology Pedagogy and Education, 30 (2021), 5; 643-658 doi:10.1080/1475939X.2021.1944291 
  3. Balaban, Igor. An Empirical Evaluation of E-Portfolio Critical Success Factors// International journal emerging technologies in learning, 15 (2020), 4; 37-52
  4. Balaban, Igor; Begičević Ređep, Nina; Klačmer Čalopa, Marina. The Analysis of Digital Maturity of Schools in Croatia. // International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 13 (2018), 6; 4- 15
  5. Sobodić, Aleksandra; Balaban, Igor; Kermek, Dragutin. Usability Metrics for Gamified E-learning Course: A Multilevel Approach. // International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 13 (2018), 05; 41-55

Dijana Plantak Vukovac

izv.prof.dr.sc. Dijana Plantak Vukovac

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Dijana Plantak Vukovac izvanredna je profesorica na Fakultetu organizacije i informatike iz Varaždina Sveučilišta u Zagrebu i radi na Katedri za razvoj informacijskih sustava. Izvodi predavanja i vježbe na predmetima Multimedijski sustavi i Sustavi za elektroničko učenje te je suradnica na predmetima vezanim uz poslovno komuniciranje i računalom posredovanu komunikaciju. Doktorirala je s temom "Metoda vrednovanja tehničke i pedagoške upotrebljivosti sustava e-učenja kod akademskog mješovitog oblika učenja". Kao svoje posebne interese izdvaja primjenu multimedije u e-učenju i telerehabilitaciji, dizajn i vrednovanje interaktivnih sustava, korisničko iskustvo i dizajn usmjeren korisniku. Objavila je niz znanstvenih i stručnih radova te je bila urednica jednog zbornika radova i knjige sažetaka. Sudjelovala je u znanstvenim i stručnim projektima različitih linija financiranja (MZOS, Tempus, EUREKA, FP7, IRI, Erasmus+). Trenutno je voditeljica projektnog tima na FOI-u na Erasmus+ projektu „EDUBOTS - Best practices of pedagogical chatbots in higher education“ te voditeljica projektnog tima na FOI-u na HKO projektu „Edu4Games - Izrada standarda zanimanja i kvalifikacija te novih studijskih programa za područje dizajna i razvoja videoigara“. Na projektu e-Škole sudjeluje kao članica projektnog tima na Elementu 1 - Obrazovanje i primjena IKT-a, podelement “Razvoj digitalnih sadržaja za učenje i poučavanje”.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Plantak Vukovac, Dijana; Horvat, Ana; Čižmešija, Antonela (2021). Usability and User Experience of a Chat Application with Integrated Educational Chatbot Functionalities. In: Zaphiris, Panayiotis ; Ioannou, Andri (ur.). Learning and Collaboration Technologies: Games and Virtual Environments for Learning. HCII 2021. Lecture Notes in Computer Science. Cham, Switzerland: Springer International Publishing, 2021. str. 216-229, doi:10.1007/978-3-030-77943-6_14.
  2. Plantak Vukovac, Dijana; Hajdin, Goran; Nuli, Mirko (2019). Characteristics of interactive multimedia textbooks: Case studies of Croatian textbooks. U: Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (ur.) ICERI2019 Proceedings, Seville, Španjolska : IATED Academy, str. 8486-8497, doi:10.21125/iceri.2019.2022.
  3. Bakić, Domagoj; Plantak Vukovac, Dijana (2019). Vrednovanje korisničkog iskustva 2D platformske igre. U: Konecki, Mario ; Schatten, Markus ; Konecki, Mladen (ur.). Zbornik radova Računalne igre 2019 stručna konferencija,  Varaždin: Fakultet organizacije i informatike, 2019. str. 40-49.
  4. Gligora Marković, Maja; Plantak Vukovac, Dijana; Kliček, Božidar (2015). A Study on Knowledge Gain and Retention when Using Multimedia Learning Materials of Different Quality. Journal of Information and Organizational Sciences, 39 (1), 1; 33-44¸
  5. Sekovanić, Vlatka; Plantak Vukovac, Dijana; Podbojec, Zvonko (2012). Usability Case Study of Adapted E-Learning Course for Dyslexic Students. U: Gómez Chova, L., López Martínez, A., Candel Torres, I. (ur.) ICERI 2012 Proceedings (5th International Conference of Education, Research and Innovation), Madrid, Španjolska, 19.-21.11.2012., IATED, str. 1998–2007

Tihomir Orehovački

izv.prof.dr.sc. Tihomir Orehovački

Fakultet informatike u Puli
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Životopis

Tihomir Orehovački je izvanredni profesor na Fakultetu informatike Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Diplomirao je i doktorirao na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu Sveučilišta u Zagrebu. Bio je suorganizator radionica i webinara u sklopu kojih je održao predavanja na temu primjene društvenih medija u obrazovanju. Vršio je dužnost evaluatora tečaja e-učenja na projektu Hrvatske akademske i istraživačke mreže. Sudjelovao je u provedbi istraživačkih aktivnosti na nekoliko projekata iz područja e-učenja. Njegovi istraživački interesi obuhvaćaju vrednovanje kvalitete, upotrebljivosti, korisničkog iskustva, prihvaćanja i uspjeha programskih proizvoda. Autor je više od 120 znanstvenih i stručnih radova. Recenzirao je preko 190 radova za međunarodne znanstvene konferencije, časopise i knjige. Dobitnik je sljedećih nagrada i priznanja iz područja e-učenja: The EUNIS Dørup E-learning Award 2011, Nagrada za uporabu društvenog softvera u e-kolegiju na Sveučilištu u Zagrebu za akademsku godinu 2010./2011. i EUNIS Congress 2010 Commended Paper. Član je sljedećih međunarodnih strukovnih udruženja: Association for Computing Machinery, European University Information Systems E-Learning Task Force, Institute of Electrical and Electronics Engineers i International Society for Web Engineering.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Orehovački, Tihomir; Babić, Snježana; Etinger, Darko. Perceived Quality of Software Used for Distance Learning During COVID-19 Pandemic. Proceedings of the 44th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics, pp. 856-861. IEEE, Opatija (2021)
  2. Orehovački, Tihomir. Evaluating the Interplay of User Experience Facets in the Context of Social Web Applications. Proceedings of the 9th International Conference on Software and Information Engineering, pp.73-78. ACM, Kairo (2020)
  3. Orehovački, Tihomir. Evaluating the Quality of Social Web Applications Using the LSP Method. International Journal of Emerging Technologies in Learning, vol. 10, no. 15, pp. 55-68 (2020)
  4. Orehovački, Tihomir; Etinger, Darko; Babić, Snježana. Modelling an interplay of adoption determinants with respect to social Web applications used in massive online open courses. Universal Access in the Information Society, vol. 18, no. 3, pp. 469-487 (2019)
  5. Orehovački, Tihomir; Babić, Snježana. Identifying the Relevance of Quality Dimensions Contributing to Universal Access of Social Web Applications for Collaborative Writing on Mobile Devices: An Empirical Study. Universal Access in the Information Society, vol. 17, no. 3, pp. 453-473 (2018)

Zadnji puta izmijenjeno: petak, 18. veljače 2022., 08:45