Metode istraživanja u e-učenju


Osnovne informacije:

Status: obavezni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)

Semestar: 2. semestar

Nastavnici:

Nositelji:

prof.dr.sc. Diana Šimić

izv.prof.dr.sc. Nikolina Žajdela Hrustek

Suradnici:

izv.prof.dr.sc. Igor Balaban

Sadržaj predmeta:

Ciljevi predmeta su osposobiti studente za pretraživanje baza podataka o znanstvenim publikacijama, interpretaciju bibliometrijskih podataka, kritičku analizu stručnog ili znanstvenog članka, planiranje stručnih ili jednostavnih znanstvenih istraživanja i pisano i usmeno komuniciranje rezultata istraživanja. Od studenta se očekuje da stekne dovoljno znanja da može formulirati jednostavne hipoteze, izabrati primjerenu metodu prikupljanja i analize podataka, napisati stručni ili jednostavniji znanstveni rad i kvalitetno ga prezentirati.

Ishodi učenja predmeta:

  • odabrati relevantne izvore znanstvenih informacija (tiskane i digitalne zbirke) koristeći usluge knjižnice i pretraživanjem znanstvenih baza podataka
  • usporediti prednosti i nedostatke, odnosno ograničenja, raznih vrsta dizajna znanstvenih istraživanja
  • povezati istraživačka pitanja, ciljeve i hipoteze sa znanstvenim metodama korištenim u zadanom znanstvenom radu
  • analizirati mjerne instrumente i način prikupljanja podataka na primjeru znanstvenog rada
  • opisati životni ciklus znanstvenih podataka s osvrtom na otvorene znanstvene podatke
  • povezati dizajn istraživanja i vrste prikupljenih podataka s prikladnim deskriptivnim, eksploratornim i inferencijalnim statističkim metodama
  • kritički analizirati stil pisanja, način citiranja i izbor literature u zadanom znanstvenom radu.
  • prepoznati primjere etičnog i neetičnog ponašanja u znanstvenim istraživanjima
  • izraditi i prezentirati stručni ili jednostavniji znanstveni rad uz pravilno citiranje izvora

NASTAVNICI


Diana Šimić

prof.dr.sc. Diana Šimić

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Diana Šimić je redovita profesorica u trajnom zvanju na FOI-u, voditeljica je poslijediplomskog sveučilišnog doktorskog studija Informacijske znanosti i članica Laboratorija za analitiku učenja i akademsku analitiku. Autorica je i koautorica više od 100 znanstvenih i oko 40 stručnih radova. Surađivala je na više od 20 međunarodnih znanstvenih projekata. Nositeljica je više predmeta vezanih uz znanstvenoistraživački rad i statistiku na preddiplomskoj, diplomskoj i poslijediplomskoj razini. Članica je Hrvatskog statističkog društva (HSD), Hrvatskog biometrijskog društva (HBMD) i Hrvatskog društva za medicinsku informatiku (HDMI) te međunarodnih društava Association for Computing Machinery (ACM), Society for Learning Analitics Research (SOLAR) i American Statistical Association (ASA). Područja interesa su joj primijenjena statistika, akademska analitika i analitika učenja.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Gusić Munđar J, Rako S, Šimić D, Šlibar B. Identifying Communities of Practice in Learning Analytics and Educational Data Mining using Topic Modelling and Social Network Analysis. Proceedings of ICERI2021 Conference: 6033-6039, 2021.
  2. Gusić J, Šimić D. Using Text Mining to Extract Information from Students' Lab Assignments. In: Skala K (2021) Proceedings of MIPRO 2021 44th International Convention, Opatija, 27.9.-1.10.2021. Rijeka: Croatian Society for Information, Communication and Electronic Technology – MIPRO, pp. 643-646. doi: 10.23919/MIPRO52101.2021.9596847
  3. Kadoić N, Šimić D, Mesarić J, Begičević Ređep N: Measuring Quality of Public Hospitals in Croatia Using a Multi-Criteria Approach. Int. J. Environ. Res. Public Health 18: 9984. 2021. doi: 10.3390/ijerph18199984
  4. Šimić D, Gusić J. Predikcija uspjeha u studiranju primjenom Bayesovih mreža. In: Skala K (ed.) Proceedings of MIPRO 2020 43rd International Conference, Opatija, 28.9.-2.10.2020. Rijeka: Croatian Society for Information, Communication and Electronic Technology – MIPRO, pp. 1060-1063.
  5. Šimić D, Gusić J. Predikcija uspjeha u studiranju primjenom Bayesovih mreža. In: Skala K (ed.) Proceedings of MIPRO 2020 43rd International Conference, Opatija, 28.9.-2.10.2020. Rijeka: Croatian Society for Information, Communication and Electronic Technology – MIPRO, pp. 1060-1063.

Nikolina Žajdela Hrustek

izv.prof.dr.sc. Nikolina Žajdela Hrustek

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Nikolina Žajdela Hrustek docentica je na FOI-u i članica Laboratorija za strateško planiranje i odlučivanje. Autorica je i koautorica više od 50 znanstvenih i stručnih radova. Sudjelovala je na nekoliko europskih i nacionalnih znanstvenih i stručnih projekata uključujući Horizon 2020. Nositeljica je predmeta vezanih uz operacijska istraživanja, modeliranje i simulacije znanstvenoistraživački rad, vođenje projekata i operacijski menadžment na preddiplomskoj i diplomskoj razini. Recenzentica je za nekoliko uglednih časopisa i urednica časopisa Croatian Operational Research Review. Članica je Hrvatskog biometrijskog društva (HBMD). Njeno glavno područje interesa je digitalna inkluzija, e-uprava, digitalne kompetencije, otvoreni podaci, operacijska istraživanja, operacijski menadžment i modeliranje i simulacije.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Mekovec, R, Žajdela Hrustek, N, Kirinić, V, Hutinski, Ž, Klačmer Čalopa, M, Defining competence description elements for school principals’ digital competence framework: Croatian example // ICERI2019 Proceedings of 12th International Conference of Education, Research and Innovation / Gómez Chova, L. ; López Martínez, A. ; Candel Torres, I. (ur.).Seville: IATED Academy, 2019. str. 5074-5081 doi:10.21125/iceri.2019.1234
  2. Žajdela Hrustek, N, Mekovec, R, Kirinić, V, Digital Commpetence Curriculum for Schools' Employees: Croatian e-Schools Project Example // Digital Commpetence Curriculum for Schools' Employees: Croatian e-Schools Project Example Cambridge, United Kingdom, United Kingdom: Institute of Electrical and Electronics Engineers, Inc., 2019. str. 139-143 doi:10.1109/INFOMAN.2019.8714705
  3. Bubaš, G, Čižmešija, A, Žajdela Hrustek, N, Searching for information online: key information literarcy skils of ICT students, their search styles and prefeered communication channels // ICERI2018 Proceedings of 11th International Conference of Education, Research and Innovation Seville, Spain: IATED, 2018. str. 6807-6816 doi:10.21125/iceri.2018.
  4. Kirinić, V, Mekovec, R, Žajdela Hrustek, N, Methodology of Transforming Digital Competence Framework to Curricula: Croatian e-Schools Project Example // International Journal of Information and Education Technology, 8 (2018), 12; 880-888 doi:10.18178/ijiet.2018.8.12.1157
  5. Orehovački, T, Žajdela Hrustek, N, Development and Validation of an Instrument to Measure the Usability of Educational Artifacts Created with Web 2.0 Applications. In: Marcus, A. (ed.) DUXU, Part I, HCII 2013. Lecture Notes in Computer Science, vol. 8012, pp. 369-378. Springer, Las Vegas, 2013.

Igor Balaban

izv.prof.dr.sc. Igor Balaban

Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu

Životopis

Igor Balaban je izvanredni profesor na FOI-u i voditelj Laboratorija za napredne tehnologije u e-učenju. Sudjelovao je u nekoliko europskih i nacionalnih istraživačkih i stručnih projekata iz e-učenja, koordinirao tri (LLP, Erasmus+) i lokalno koordinirao projekt Horizon 2020. Autor je i koautor više od 50 znanstvenih i stručnih radova te surađuje s Zajedničkim istraživačkim centrom Europske komisije (JRC IPTS) kao vanjski stručnjak za DigCompOrg i DigCompEdu okvire i SELFIE alat. Organizirao je i proveo desetke radionica vezanih uz e-učenje, prezentirao na više od 30 konferencija, a na nekim od njih bio je i pozvani predavač. Također je recenzent za nekoliko uglednih časopisa kao što su Computers & Education, International Journal of ePortfolio i International Journal of Information Systems. Njegovo glavno područje interesa je učenje uz potporu tehnologije s posebnim naglaskom na prilagodljivost i personalizaciju u okruženju za učenje, te digitalnu transformaciju obrazovnih institucija. Također se bavi različitim aspektima procjene uspješne implementacije informacijskih sustava.

Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)

  1. Zlatović, Miran; Balaban, Igor; Hutinski, Željko. A Model of the Continual Adaptive Online Knowledge Assessment System // E-Learning and Digital Education in the Twenty-First Century - Challenges and Prospects / Shohel, M. Mahruf C. (ur.). London, UK: IntechOpen, 2021. xy, 21 doi:10.5772/intechopen.95295
  2. Begičević Ređep, Nina; Balaban, Igor; Žugec, Bojan. Assessing digital maturity of schools: framework and instrument // Technology Pedagogy and Education, 30 (2021), 5; 643-658 doi:10.1080/1475939X.2021.1944291 
  3. Balaban, Igor. An Empirical Evaluation of E-Portfolio Critical Success Factors// International journal emerging technologies in learning, 15 (2020), 4; 37-52
  4. Balaban, Igor; Begičević Ređep, Nina; Klačmer Čalopa, Marina. The Analysis of Digital Maturity of Schools in Croatia. // International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 13 (2018), 6; 4- 15
  5. Sobodić, Aleksandra; Balaban, Igor; Kermek, Dragutin. Usability Metrics for Gamified E-learning Course: A Multilevel Approach. // International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET). 13 (2018), 05; 41-55

Zadnji puta izmijenjeno: srijeda, 25. siječnja 2023., 16:39