Provjere znanja i vještina u e-učenju
Provjere znanja i vještina u e-učenju
Osnovne informacije:
Status: obavezni predmet (predavanja 10 sati + seminari 8 sati + e-učenje 12 sati)
Semestar: 2. semestar
Nastavnici:
Nositelji:
Suradnici:
Sadržaj predmeta:
Uvod u provjeru znanja i vještina. Tehnološka osnova za provjeru znanja i vještina. Korištenje LMS sustava u provjeri znanja i vještina. Projekti i radionice. Sigurnosni i etički aspekti provjere znanja i vještina u e-učenju.
Ishodi učenja predmeta:
- razlikovati klasične načine testiranja od e-testiranja
- upoznati modele provjere znanja i vještina u e-učenju.
- poznavati i primijeniti tehnološku osnovu za provjeru znanja i vještina
- planirati stvaranje e-testa
- razviti bazu s pitanjima
- procijeniti i izabrati najbolje postavke za formiranje e-testa
- vrednovati odgovore e-testa, te analizirati statistiku odgovora i optimizirati e-test
- kreirati radionicu za kolaborativno ocjenjivanje
NASTAVNICI
prof.dr.sc. Danijel Radošević
Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Prof.dr.sc. Danijel Radošević rođen je 27.03.1969. godine u Zagrebu. Na Fakultetu organizacije i informatike radi od 1993. godine, gdje je i doktorirao 2005. godine, te je sada zaposlen u svojstvu redovitog profesora u trajnom zvanju. U nastavi je sunositelj predmeta Programiranje 2 na preddiplomskom studiju IPS, sunositelj predmeta Uvod u programiranje na stručnom studiju ITDP i sunositelj predmeta Odabrana poglavlja programskih arhitektura i automatskog programiranja na poslijediplomskom doktorskom studiju. Osim toga, održava i nastavu na predmetima Web dizajn i programiranje na preddiplomskom studiju, te nastavu na predmetima Programiranje i Dizajn programskih proizvoda na stručnom studiju PITUP. Glavna područja znanstvenog interesa su mu automatsko programiranje, programski jezici, te e-učenje u okviru kojeg je objavio više znanstvenih radova, uglavnom iz područja igrifikacije (eng. Gamification) i podučavanja programiranja. U okviru svoje nastavne prakse sudjelovao je u razvoju više programskih alata za podučavanje programiranja, uključujući i edukativno programsko sučelje Verifikator.. Član je Laboratorija za generativno programiranje i strojno učenje (http://gpml.foi.hr) na Fakultetu organizacije i informatike, u kojem je bio voditelj od 2011 do 2021. U znanstvenom i stručnom radu aktivno koristi engleski jezik, a služi se i francuskim jezikom.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Bernik, Andrija; Radošević, Danijel; Dvorski, Jasmina: Gamification After Almost a Decade: Is it Still Relevant? A Case of Non-STEM Hybrid E-learning University Course // Journal of Computer Sciences, 16 (2020), 5; 626, 631 doi:10.3844/jcssp.2020.626.631
- Bernik, Andrija; Bubaš, Goran; Radošević, Danijel: Measurement of the effects of e-learning courses gamification on motivation and satisfaction of students // Zbornik radova konferencije Mipro 2018 / Biljanović, Petar (ur.)., Opatija, 2018. str. 882-887
- Bernik, Andrija; Radošević, Danijel; Bubaš, Goran: Introducing Gamification into e-Learning University Courses // MIPRO 2017 / Biljanović, Petar (ur.)., Opatija, 2017. str. 817-822
- Strmečki, Daniel; Bernik, Andrija; Radošević, Danijel: Gamification in e-learning: introducing gamified design elements into e-learning systems // Journal of Computer Science, 11 (2015), 12; 1108-1117 doi:10.3844/jcssp.2015.1108.1117
- Radošević, Danijel; Orehovački, Tihomir; Lovrenčić, Alen: Verificator: Educational Tool for Learning Programming // Informatics in Education, 8 (2009), 2; 261-280
prof.dr.sc. Hrvoje Stančić
Filozofski fakultet
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Hrvoje Stančić, redovni je profesor na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Predstojnik Katedre za arhivistiku i dokumentalistiku. Njegov znanstveni interes usmjeren je prema problematici suvremene arhivistike u sklopu promjena koje donosi implementacija informacijsko-komunikacijske tehnologije koje utječu kako na poslovne procese i stručnu djelatnost informacijsko-dokumentacijskih institucija tako i na edukaciju stručnjaka u tom području. Urednik je knjige "Trust and Records in an Open Digital Environment", koautor "Arhivističkog rječnika. Englesko-hrvatskog, hrvatsko-engleskog", autor knjige "Digitalizacija" te (ko)autor više od 80 znanstvenih i stručnih radova. Istražuje na projektu InterPARES Trust AI (2021.-2026.). Član je predsjedništva Hrvatskog arhivističkog društva, član Hrvatskog informacijskog i dokumentacijskog društva te ICARUS Hrvatska. Član je Centra za međunarodna istraživanja suvremenih arhivskih zapisa (CISCRA, Vancover, Kanada). U Hrvatskom zavodu za normizaciju predsjednik je tehničkog odbora za razvoj međunarodne norme ISO/TC 307 Blockchain and DLT. Bogato predavačko iskustvo stekao je na matičnom fakultetu, ali i kao gostujući profesor na Sveučilištu u Sarajevu, Sveučilištu Sv. Kliment Ohridski, University of British Columbia (Vancouver, Kanada), University of California Los Angeles (SAD) te Sorbonne Abu Dhabi (UAE). Aktivno se služi Moodle i Blackboard obrazovnim okruženjima.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Rajh, Arian; Stančić, Hrvoje; Trbušić, Željko, Odnos arhivističke teorije i arhivske prakse u kontekstu razvoja suvremenih tehnologija u arhivima i edukacije arhivista // 6. kongres hrvatskih arhivista: Na pragu 3. desetljeća 21. stoljeća - inkluzivnost kao uvjet. 26.-29. listopada 2021. Radovi. / Zaradić, Radoslav. (ur.). Split: Hrvatsko arhivističko društvo, 2021. str. 63-81
- Đuričić, Petra; Stančić, Hrvoje, Edukacijske aktivnosti nacionalnih arhiva u Europskoj uniji // Privatno arhivsko gradivo i koncept sveobuhvatnog arhiva / Babić, Silvija (ur.). Osijek: Hrvatsko arhivističko društvo, 2018. str. 159-179
- Stančić, Hrvoje, Obrazovanje arhivista // Arhivi u Hrvatskoj - (retro)perspektiva / Babić, Silvija (ur.). Zadar: Hrvatsko arhivističko društvo, 2017. str. 37-49
- Stančić, Hrvoje; Rajh, Arian; Jamić, Mario, Impact of ICT on archival practice from the 2000s onwards and the necessary changes of archival science curricula // Proceedings of the 40th Jubilee International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics MIPRO 2017 / Biljanović, Petar (ur.). Rijeka: Croatian Society for Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics - MIPRO, 2017. str. 918-923 doi:10.23919/MIPRO.2017.7973533
- Fučkan Držić, Biserka; Seljan, Sanja; Mihaljević Djigunović, Jelena; Lasić-Lazić, Jadranka; Stančić, Hrvoje, Teaching English for Special Purposes Aided by E-learning Platform // International Journal of Excellence in eLearning, 4 (2011), 1; 20-35
izv.prof.dr.sc. Zlatko Stapić
Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Zlatko Stapić je izvanredni profesor na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu. Trenutno je sunositelj kolegija "Programsko inženjerstvo", "Razvoj aplikacija za mobilne i pametne uređaje", "Razvoj programskih proizvoda", "Analiza i razvoj programa", "Razvoj mobilnih aplikacija i igara" te "Razvoj Windows aplikacija" na preddiplomskim i diplomskim studijima. Na poslijediplomskom specijalističkom studiju E-učenje u obrazovanju i poslovanju suradnik je na predmetu "Provjere znanja i vještina u e-učenju" a na poslijediplomskom specijalističkom studiju Upravljanje sigurnošću i revizijom informacijskih sustava sunositelj je predmeta "Dizajn sigurnih programskih proizvoda". Dobitnik je 3. nagrade za natječaju za najbolji e-kolegij Sveučilišta u Zagrebu 2010. godine. Od 2018. vodi Laboratorij za primijenjeno softversko inženjerstvo i posvećen je pridruživanju industriji i akademskoj zajednici te radu sa studentima na projektima. Objavio je više od 50 znanstvenih i stručnih radova te sudjelovao ili vodio više od 20 znanstvenih i stručnih projekata. Od 2012. godine surađuje sa Sveučilištem u Alcalai, na kojemu je bio i sunositelj predmeta, a kao gostujući predavač je surađivao sa Sveučilištima u Nizozemskoj, Srbiji, Sloveniji, Španjolskoj i Italiji.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Pažur Aničić, K.; Stapić, Z.: Teaching Methods in Software Engineering: A Systematic Review, IEEE Software, 2022. Rad prihvaćen za objavu.
- Stapić, Z.; Mihaljinac, K.; Džeko, M.: Designing IoT Infrastructure Layer in an IoT-Supported Learning Environment. Proceedings of 13th International Technology, Education and Development Conference, Valencija, Spain, 2019. str. 9290-9300 doi:10.21125/inted.2019.2304
- Plantak Vukovac, D.; Džeko, M.; Stapić, Z.; Orehovački, T.: User Experience Design and Architecture of IoT Ecosystem Employed in Students' Activities Tracking. Proceedings of the AHFE 2018 International Conference on Ergonomics in Design, Advances in Intelligent Systems and Computing (AISC, volume 777), Springer International Publishing AG, 2019. str. 440-452 doi:10.1007/978-3-319-94706-8_48
- Čižmešija, A.; Stapić, Z.; Bubaš, G.: Using Github in Software Engineering Course: Analysis of Students' Acceptance of Collaborative Coding Platform. 11th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Seville, Spain: IATED, 2018. str. 5857-5866 doi:10.21125/iceri.2018.2376
- Orehovački, T.; Plantak Vukovac, D.; Džeko, M.; Stapić, Z.: Evaluating Relevant UX Dimensions with Respect to IoT Ecosystem Intended for Students' Activities Tracking and Success Prediction. Proceedings of the 5th International Conference on Learning and Collaboration Technologies (LCT 2018): Design, Development and Technological Innovation. Springer International Publishing AG, 2018. LNCS, vol 10924, str. 279-293 doi:10.1007/978-3-319-91743-6_22
dr.sc. Miran Zlatović
Fakultet organizacije i informatike
Sveučilište u Zagrebu
Životopis
Miran Zlatović radi kao viši predavač na Katedri za informatičke tehnologije i računarstvo pri Fakultetu organizacije i informatike, Sveučilište u Zagrebu. Magistrirao je na Fakultetu organizacije i informatike (2005.) s temom Učinkovitost online sustava provjere znanja. Titulu doktora znanosti (područje društvenih znanosti, polje informacijskih znanosti) stekao je 2011. godine na Fakultetu organizacije i informatike, obranivši disertaciju na temu Utjecaj adaptabilne online provjere znanja na poticanje strategija učenja i realizaciju ciljeva učenja. Aktivno sudjeluje u izvođenju nastave na više predmeta na preddiplomskim sveučilišnim i stručnim studijima Fakulteta organizacije i informatike. U koautorstvu ili kao prvi autor objavio je 19 znanstvenih i stručnih radova. Njegova glavna područja interesa uključuju e-učenje, online provjeru znanja, korištenje IKT-a u obrazovanju, te programiranje.
Radovi iz područja e-učenja (do 5 najvažnijih)
- Zlatović, M., Balaban, I., & Hutinski, Ž. (2020). A Model of the Continual Adaptive Online Knowledge Assessment System. In (Ed.), E-Learning and Digital Education in the Twenty-First Century [Working Title]. IntechOpen. https://doi.org/10.5772/intechopen.95295
- Zlatović. M., & Balaban, I. (2020). Adaptivity: A Continual Adaptive Online Knowledge Assessment System, In: Rocha Á. et al, editors. Trends and Innovations in Information Systems and Technologies; WorldCIST 2020; Advances in Intelligent Systems and Computing, vol 1161. Cham: Springer. 2020., p. 152-161.
- Zlatović. M., & Balaban, I. (2015). Personalizing Questions Using Adaptive Online Knowledge Assessment, In: eLearning 2015 - 6th International Conference on e-Learning; 2015; Belgrade. Univerzitet Metropolitan: Belgrade; 2015., p. 185-190.
- Zlatović, M., Balaban, I., & Kermek, D. (2015). Using Online Assessments to Stimulate Learning Strategies and Achievement of Learning Goals, Computers & Education, 2015., Vol. 91, p. 32-45.
- Zlatović, M. (2007). Online provjera znanja u akademskoj nastavi, Stručno-znanstveni skup "E-obrazovanje" u sklopu 18. IIS konferencije, Zbornik radova, Bubaš G., Kermek D. (ur.)., Varaždin, 2007., p. 25-40